
Toronton yliopiston tutkija Chen-Bo Zhong kertoo artikkelissa, että syyt ovat elämäntavassa, jota pikaruokalat edustavat. "Pikaruoka edustaa kiireen ja aikatehokkuuden kulttuuria. Huolestuttavaa tutkimuksessa on, että jo pelkkä pikaruokaloiden olemassaolo saa kiireen tunteen lisääntymään. Tulosten mukaan pikaruokalalogon esiintyminen saa ihmiset käyttäytymään hätiköivästi", Zhong toteaa.
Kiinnostava tulos, joka varmasti tarvitsisi lisätutkimuksia. Itse (Fakta) olen kuitenkin kiinnittänyt omassa elämässä huomioita pikaruokaloiden sisällä syövien ihmisten olemukseen. Moni näyttää masentuneelta, jopa surulliselta. Ei puhettakaan, että ihmisten kasvoilla olisi sitä fiilistä, jonka ruoka parhaimmillaan voi saada aikaan. Tietysti pikaruokaa syödään kiireessä, mutta silti oma (varmasti värittynyt, sillä viimeisestä "mäkkärireissusta" on noin 10 vuotta aikaa..) tunne on se, että McDonaldsin asiakkaat näyttävät keskimääräistä masentuneemmilta.
(Kuva: steve.grosbois - Creative Commons)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti